20 Yaşınızda Yaptıklarınız 30 Yaşınızda Yapacaklarınızı Belirler



Az önce Türkiye’de bulunan ve Youtube’de belli bir kesime hitap eden, fenomen diyebileceğimiz birinin bir canlı yayın videosunu izledim. Bu kişi ateist ve hayata bakış açısını, hayatı yorumlama biçimini kendi çapımda örnek alıyorum ve yaşamıma uygulamaya çalışıyorum. Söylediği bir söz, koskoca bir buçuk saatlik videoyu özetler nitelikteydi. “20 yaşınızda yaptıklarınız, 30 yaşınızda yapacaklarınızı belirler” bu sözü duydum ve videoyu beş dakikalığına duraklattım.

Düşünmeye başladım, tam tarif ettiği yaşlardayım ve bu hayatta en çok önem verdiğim şey vizyonlu bir kişi olmak. Yaşamımın ilerleyen safhaları için kendime ucu açık hedefler koymaya ve bu hedeflere doğru ilerlemeye çalışıyorum. Çevresel şartların zorluğundan şikayet etmek yerine, kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Kalıpların içerisine kendimi sokmamaya özen gösterirken, kendisini bir kalıba sokan ve o kalıbın dışına çıkmaya cesaret edemeyen insanlarla arama mesafe koyuyorum. Bana göre vizyon budur, hayatta belli ideallerinin olması ve bu ideallerin gerektirdiği şeyleri yavaş yavaş da olsa gerçekleştirmektir.

gelecek kaygısı


Bahsettiğim söz, muhtemelen hayatımın gidişatını olumlu yönde değiştirecek nadir sözlerden birisi. Bu ve bunun gibi sözler üzerinde düşündüğümde, hayata olan bakış açım daha da genişliyor. İnsanın zaman zaman sıkıştığı, bunaldığı günler oluyor ve bugünlerde böylesine sözleri işitmek ve üzerinde düşünmek, ciddi anlamda rahatlık veriyor. İster istemez şuanki konumumu ve içinde bulunduğum durumu sorguluyorum. Kendi kendime “bunları yapıyorum da ne oluyor sanki?” gibi sorular sormadan edemediğim zamanlar oluyor. Bu sorgulamalar dozunda olduğu zaman yönlendirici oluyor elbette. Lakin aşırıya kaçtığı zaman insanın ilerlemesine engel olabiliyor. İşte bu gibi insanı uykusundan uyandıran ve silkeleyen sözler işitmek, benim ilerlememi sağlayan en büyük etkenlerden yalnızca bir tanesi...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evrimsel Biyoloji Öğrenmek Bize Ne Kazandırır?

Covid-19 Kapitalizmin Sonunu Getirecek Mi?

SOSYOLOJİ NEDİR

Eşcinsellik Üzerine

İnsanların Evrim ile İmtihanı